Veelgestelde vragenWij verzamelde voor jouw de meest gestelde vragen. Heb je nog een bijkomende vraag stel deze dan via onze contactpagina.

  • Via welke betalingsmogelijkheden kan ik mijn ticket betalen??

    Event-Tickets beschikt over het grootste aantal verschillende betaalmethodes en biedt de klant ook de mogelijkheid om GRATIS extra kosten de ticketgelden te betalen.

    Je kan kiezen om te betalen via een standaard overschrijving. Omdat wij aangesloten zijn bij 8 verschillende banken is de verwerking slecht 1 werkdag. Of als je sneller je ticket in huis wil hebben kan je steeds kiezen voor iDeal, Paypal, Bancontact, Maestro, VISA, Mastercard, ... en ontvangt dan ontvang je jouw ticket binnen enkele minuten. Voor deze snelle betalingsmethode worden extra kosten in rekening gebracht maar er is natuurlijk altijd een gratis alternatif beschikbaar voor de klant.

  • Hoe kan ik de klantendienst bereiken?

    Je kan onze klantendienst 24/7 bereiken en dit het hele jaar door. Je kan ons bereiken via e-mail, telefoon of onze online chat.

  • Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat moet ik nu doen?

    Hou er rekening mee dat een verwerking van een overschrijving een tot twee werkdagen in beslag kan nemen afhankelijk van het tijdstip van betaling. Een verwerking van een betaling via kredietkaart loopt rechtstreeks en dan ontvangt je jouw ticket(s) enkele minuten later. Is ook dit niet het geval, stuur dan een e-mail naar tickets@event-tickets.be en dan sturen wij de bevestigingsmail opnieuw door.

  • Mijn tickets zijn gestolen of kwijtgeraakt. Wat moet ik doen?

    Contacteer hiervoor de klantendienst van Event-Tickets om een gepaste oplossing te zoeken. Hou je identiteitsgegevens bij de hand.

  • Kan ik alle data exporteren?

    Je kan op elk tijdstip steeds alle gegevens raadplegen en exporteren naar een Excel bestand. Deze gegevens kan je dan verder verwerken in bijvoorbeeld jouw mailinglijst of andere software.

  • Hoeveel kost het om tickets via Event-Tickets te verkopen?

    Event-Tickets is volledig gratis voor de organisator van een evenement. Aan de klant wordt enkel de boekingskost (afhankelijk van de ticketprijs 1,00 of 1,25 euro) doorgerekend. Bovendien zijn er geen opstartkosten en zijn al onze functies voor iedereen inbegrepen. Zelfs al verkoop je bijvoorbeeld maar 50 tickets.

  • Moet ik betalen voor de scanning?

    Vanaf dat je 1000 tickets hebt verkocht, zorgt Event-Tickets voor een supervisor ter plaatse die de benodigde hard- en software met zich meebrengt. Haal je dit aantal niet dan heb je drie opties:

    1. Je werkt aan de hand van een lijst die je zeer eenvoudig kunt afpunten in Excel of een afgedrukte lijst. Dit is volledig GRATIS.
    2. Je werkt aan de hand van onze online scanning module waarmee je online de tickets kan scannen. Je geeft handmatig of met een barcodescanner in in jouw backoffice. Dit is volledig gratis maar vereist wel een internetverbinding op jouw evenement.
    3. Je wil toch een supervisor ter plaatse en je betaalt het verschil bij. Voorbeeld uit de praktijk waar er 250 kaarten verkocht zijn.

    Voorbeeld: 350 (standaard aantal tickets) - 250 (aantal verkochte tickets) = 100 (dit aantal vermenigvuldigen we met de boekingskost. Je hebt in dit geval dus voor 125 euro (excl. BTW) een supervisor met scanmateriaal ter plaatse op jouw evenement.

  • Wanneer kan ik tickets voor mijn evenement verkopen?

    Van zodra je zich aangemeldt heeft bij Event-Tickets word je door een medewerker gecontacteerd om jouw evenement van begin tot einde te overlopen om een persoonlijke en professionele ticketverkoop op te starten. Door deze persoonlijke aanpak zorgen wij steeds voor een maximale ticketverkoop voor jouw evenement.

  • Wanneer krijg ik de ticketgelden uitbetaald?

    De organisator kan dit zelf eenvoudig aanvragen via zijn achterliggend Ticket Management System en dit kan ofwel tussentijds, ofwel na afloop van zijn evenement plaatsvinden. Voor een tussentijdse uitbetaling moet wel minimaal voor 500 euro aan tickets verkocht zijn.

  • Kan ik tickets naar gasten opsturen?

    Elke organiator mag via onze service 500 gratis gasten tickets opsturen. Van zodra je dit aantal overschrijdt, worden er kosten in rekening gebracht die je kunt terugvinden in jouw Ticket Management System.

  • Kan ik ook tickets verkopen in een lokale winkel?

    Wens je tickets te verkopen in lokale winkels? Geen probleem want wij bieden een uniek hard copy ticket aan dat je in de door jouw gekozen winkels kan verkopen. Onder het onderdeel "Tarieven" kan je hier meer informatie over vinden.